Flera projekt får bidrag från Vetenskapsrådet

Växt växer i burk med mynt.
Bild: Towfiqu Barbhuiya/Unsplash

Inte mindre än fyra projekt har beviljats bidrag från Vetenskapsrådet (VR) den sista tiden. Bakom projekten står forskarna Jan Mewes, Christopher Swader, Lisa Flower, Shai Mulinari, Sébastien Tutenges, Susanne Boethius och David Wästerfors.

Porträttbilder på Jan Mewes, Christopher Swader, Lisa Flower, Shai Mulinari, Sébastien Tutenges, Susanne Boethius och David Wästerfors och Sociologiska institutionens skylt.
Jan Mewes, Christopher Swader, Lisa Flower, Shai Mulinari, Sébastien Tutenges, Susanne Boethius och David Wästerfors får bidrag från Vetenskapsrådet.

Följande projekt får VR-medel, med länk till svenska forskningsdatabasen Swecris:

Vetenskapsrådet (VR) är en myndighet under Utbildningsdepartementet. VR är den största statliga finansiären av forskning vid svenska universitet, högskolor och institut.