Festlig ceremoni för kandidater

Gruppbild med festklädda deltagare på trappan till Gamla Biskopshuset.
Sociologer och socialantropologer samlade utanför Gamla Biskopshuset.

Avslutningsceremonin för dem som har gått kandidatprogrammen i Sociologi och Socialantropologi hölls i Gamla Biskopshuset med tal, quiz och diplomutdelning.

Den 31 maj hölls avslutningsceremonin där kandidaterna fick träffas, lyssna på tal av Sociologiska institutionens prefekt Magnus Karlsson, programkoordinatorerna Bo Isenberg (sociologi) och Nina Gren (socialantropologi) samt Balthazar Gras, student på kandidatprogrammet i socialantropologi.

Balthazar Gras håller tal.
Balthazar Gras, studenttalare.

Klara Månsson och Elsa Bucht från studentföreningen Doxa höll i underhållning i form av ett svårt quiz för att testa vad studenterna lärt sig under utbildningen.

Två finklädda studenter står vid ett bord med vit duk med blommor och champagneglas på.
Klara Månsson och Elsa Bucht från Doxa höll ett uppskattat quiz.

Efter tal och underhållning delades diplom ut till alla studenter av Nina Gren och Bo Isenberg. Sedan var det dags för fotografering. Tillställningen avslutades med mingel och snittar.

En grupp med uppklädda unga människor uppställda på en trappa i solsken.
Avgångsklassen 2024 från kandidatprogrammet i socialantropologi.
En grupp uppklädda unga människor på en trappa i solsken.
Avgångsklassen 2024 från kandidatprogrammet i sociologi.
Mingelbild i festlokal.
Foto: Nana Christensen